Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Gdańsk Oliwa: PKP SA szuka inwestora

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
20-02-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP SA

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Gdańsk Oliwa: PKP SA szuka inwestora
Fot. PKP SA
PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Gdańsku planuje rozpocząć procedurę uruchomienia programu inwestycyjnego polegającego na gruntownym remoncie budynku dworca oraz nowego zagospodarowania jego wnętrza i najbliższego otoczenia. Wstępny kierunek inwestycji to funkcja hotelowa. PKP chce pozyskać inwestora zewnętrznego, który będzie współfinansował przebudowę obiektu dworcowego.

Gdańsk Oliwa jest jedną z trzech najważniejszych stacji w Gdańsku. Pełni również funkcję stacji przesiadkowej na komunikację miejską ze względu na bliskość pętli autobusowej i linii tramwajowej.


Celem przebudowy budynku dworca jest wykonanie adaptacji na cele hotelowe. Ze względu na kubaturę obiektu planowaną formą działalności byłby hostel. - Przewidujemy maksymalnie około 45 – 50 miejsc noclegowych rozmieszczonych w pokojach 2-4 osobowych z węzłami sanitarnymi – informuje Joanna Górska z PKP SA.


Dla potencjalnego inwestora oprócz bliskości stacji, ważna jest możliwość wydzielenia miejsc parkingowych, w tym parkingu dla autokaru. Lokalizacja oraz łatwość dojazdu do Gdańska, Sopotu i Gdyni będzie miała duże znaczenie dla przyszłych gości hotelowych.


Oprócz wspomnianej przebudowy, konieczne jest również remont elewacji oraz dachu. Zasadniczym celem jest przywrócenie historycznego wyglądu. Obiekt jest objęty ochroną konserwatorską z uwagi na lokalizację w obszarze Stara Oliwa. Stanowisko konserwatora obejmować może wygląd zewnętrzny budynku, w tym elewację oraz dach.


Inwestor zewnętrzny, będzie razem z PKP SA współfinansował modernizację części komercyjnej dworca. Zostanie on wyłoniony w postępowaniu przetargowym. Za wkład w postaci nakładów finansowych, inwestor zewnętrzny uzyska prawo najmu całej powierzchni komercyjnej, zlokalizowanej w dworcu. Wielkość czynszu może zostać uzależniona od wysokości udziału finansowego w przebudowie.


Inwestycja będzie realizowana w całości z dofinansowaniem ze strony inwestora w zakresie części komercyjnej. Inwestor prowadzący (PKP Oddział Gospodarowania Nieruchomościami) uzyska wszelkie niezbędne zgody i pozwolenia na remont/budowę, jak również stanowisko konserwatora zabytków.


Kolejarze są na etapie przygotowania dokumentacji przedprojektowej: inwentaryzacji budowlanej, programu funkcjonalno-użytkowego, szacunkowych kosztów prac projektowych i robót budowlanych z podziałem na część publiczną i komercyjną, prognozy kosztów eksploatacyjnych. Po skompletowaniu dokumentacji ogłoszony zostanie przetarg, który wyłoni inwestora.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Australia: 80-letnie ruchome schody stały się dziełem sztuki

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5